Poradnik do drakensang online

Poradnik do Drakensang Online

Drakensang Online to osadzona w realiach fantasy przygodowa gra RPG, w której gracze mają okazję przemierzać rozległy świat, walczyć z potworami neutralnymi oraz innymi użytkownikami oraz przede wszystkim wykonywać kolejne misje, jednocześnie starając się maksymalnie rozwinąć kierowaną przez siebie postać. W poradniku tym znajdziecie opis podstawowych funkcji oferowanych przez grę, a jednocześnie dowiecie się, na co trzeba zwrócić uwagę przy rozpoczynaniu zabawy. Zapraszamy do lektury!

Wstęp, rejestracja i wybór serwera

Rejestracja w drakensang online - poradnik

Pierwszym krokiem niezbędnym do uczynienia jest rejestracja – tej jesteśmy w stanie dokonać wchodząc na tę stronę. Rejestrując się powinniśmy podać nazwę, której będziemy używali w czasie logowania (NIE jest to nazwa postaci kierowanej w grze), a także hasło również wymagane do tego procesu. Ważne jest podanie działającego adresu e-mail, na który zostanie wysłany link aktywujący konto i odblokowujący możliwość zabawy.

Tuż po rejestracji stajemy przed koniecznością dokonania pierwszego wyboru – serwera rozgrywki. Do wyboru mamy dwa rodzaje:

Wybór serwera w Drakensang online - poradnik

  • PvE, skupiający się na pojedynkach z potworami neutralnymi i nieumożliwiający walkę z innymi graczami. Jest opcją dla początkujących graczy.
  • PvP – serwer, w którym obok walki z neutralnymi stworami istnieje możliwość pojedynkowania się z żywymi graczami (niekoniecznie dobrowolnego) – polecana dla osób, które podstawy mają już opanowane.

Bardzo ważne jest zadbanie o wybór odpowiedniej lokacji serwera, gdyż to ona będzie wpływać na jakość rozgrywki. Polakom zaleca się wybranie Europejskiego serwera.

Wybór klasy bohatera

Poradnik - wybór bohatera "Strażnik lasu"

Tuż po spełnieniu „formalnych” wymogów gry, czyli założeniu konta i wybraniu serwera, możemy przystąpić do kreacji własnej postaci. Tutaj stajemy przed kolejnym wyborem – musimy podać nie tylko imię naszego bohatera oraz jego płeć i wygląd, ale przede wszystkim jego klasę. Oto przegląd podstawowych, wraz z ich zaletami i wadami:

  • Rycerz zakonu Smoka – postać walcząca wręcz, wyposażona w potężną zbroję. Cechuje się bardzo dobrym zbalansowaniem siły, a zatem zagrożenia sprawianego w walce z przeciwnikami, oraz obrony – jest to jej największa cecha. Klasa ta umożliwia opanowanie wielu sztuk walki, jednak jej zdecydowaną wadą jest brak dobrych zaklęć oraz konieczność walki w zwarciu.
  • Czarodziej kręgu – postać dla osób uwielbiających atakowanie czarami. Preferuje walkę na odległość właśnie zaklęciami, a w swoim arsenale posiada przede wszystkim zaklęcia ofensywne. W jej księdze zaklęć znajdzie się jednak miejsce również na czary umożliwiające ucieczkę. Zaletą postaci jest jej mobilność oraz siła ataków czarami. Zdecydowaną wadą – brak większej wytrzymałości oraz nieumiejętność radzenia sobie z postaciami po części odpornymi na magię.
  • Strażnik Lasu – jest to postać atakująca na odległość, jednak nie za pomocą czarów. Korzysta z łuku i innego rodzaju broni dystansowej. Cechuje się dużą szybkością oraz mobilnością, jednak znacznie traci, gdy dochodzi do walki w zwarciu. Plusem jest możliwość zastawiania pułapek – minusem z kolei większa szansa niepowodzenia ataków (chybienia ich).
  • Parowy mechanikus – krasnolud wykorzystujący nowoczesne technologie na swoją korzyść. Do walki używa specjalnej broni na proch, jednak to nie w walce idzie mu najlepiej. Pełnię swoich możliwości osiąga w drużynie, gdzie dzięki swoim wynalazkom jest w stanie wspomagać sojuszników, zwiększając ich statystyki oraz poprawiając efektywność ataków. Minusem postaci jest fakt, że można ją uznać za dość nudną. Plusem z kolei można nazwać użyteczność w czasie walki.

Interfejs rozgrywki

Drakensang online poradnik - interfejs rozgrywki

Główną częścią interfejsu rozgrywki, na którą powinniśmy zwrócić uwagę jest ta położona na dole. Czerwona kula po lewej stronie prezentuje nasz stan życia – ważne jest, by utrzymywać jego poziom na odpowiednio wysokim poziomie, zwłaszcza w czasie walki. Kula po prawej to poziom many – choć nie jest on najważniejszy w przypadku klas „walczących”, należy go stale obserwować. Zwłaszcza jeśli jest się magiem – postacią bardzo zależną od many. Punkty many wykorzystywane są przez wszelkiego rodzaju umiejętności – nie tylko magiczne. Kolejną ważną częścią interfejsu na dole są tak zwane szybkie zakładki. Tutaj mamy szybki dostęp do wszelkiego rodzaju przedmiotów oraz naszych umiejętności specjalnych. Każda z nich została oznaczona cyfrą lub znakiem – nie musimy zatem na nie klikać, by ich użyć. Wystarczy wykorzystanie przyporządkowanego ich klawisza myszki lub klawiatury. Warto umieszczać tutaj przedmioty, które przydają się w czasie walki, „na żywo”. Znaleźć się tu zatem powinny przede wszystkim mikstury leczące oraz bronie do zmiany.

Ważną częścią interfejsu jest także górna. W lewej jej części mamy wgląd na bardziej „finansową” stronę naszego konta. Na środku znajdują się z kolei ikony umożliwiające przejście do ważnych opcji (można się do nich dostać również przy pomocy określonych klawiszy). Poniżej znajdziecie opis każdej z nich, w kolejności występowania ikon:

  • Postać (C) – tutaj znajdziemy główne statystyki postaci, w tym ilość doświadczenia, poziom oraz przede wszystkim statystyki. Jest to centrum dowodzenia naszym bohaterem, z którego mamy również wgląd na punkty sławy.
  • Zadania (Q) – część menu, do której z pewnością będziemy zaglądać najczęściej. Znajdzie się tu opis naszych misji, czyli to, co musimy zrobić, by przejść dalej fabularnie. Bardzo przydatne, zwłaszcza, że zobaczymy tutaj także nagrodę za quest oraz listę wykonanych już zadań.
  • Biegłości (N) – tutaj znajdziemy paski postępu w poszczególnych drzewkach umiejętności. Mamy ich trzy i każde z nich możemy ulepszać wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów doświadczenia.
  • Umiejętności (S) – tutaj dowiemy się, jakie umiejętności obecnie posiadamy. Będziemy mogli również przenieść je do paska szybkiego użycia, a także dowiedzieć się, kiedy pozyskamy te nowe.
  • Inwentarz (I) – centrum podglądowe posiadanego ekwipunku. Tutaj przejrzymy wszystkie przedmioty, które udało nam się znaleźć, a także wyposażymy w nie naszą postać. Przyjrzymy też, co obecnie nosi nasz bohater.
  • Handlarz (T) – tutaj, jak sama nazwa sugeruje, możemy kupić różnego rodzaju przedmioty, które pomogą nam w naszej przygodzie.
  • Mapa świata (W) – jest to dość duża mapa, dająca podgląd na cały świat gry. Nie przydaje się w czasie naszej rozgrywki, ale na pewno stanowi miły dodatek.
  • Mapa (M) – z tej mapy korzystamy najczęściej, o ile nie cały czas. Pojawia się ona w formie przezroczystej i wskazuje aktualne miejsce, po którym się poruszamy, wraz z wszelkimi korytarzami, jakie przyjdzie nam przemierzać. Zaznaczone są tutaj również ikonki sugerujące miejsca wykonywania zadań.
  • Szukanie graczy (F) – tutaj znajdziemy swoich nowych towarzyszy przygody. Ponadto odszukamy naszych znajomych, porozmawiamy z nimi oraz nawiążemy sojusze czy założymy bractwo. Ogólnie rzecz biorąc – znajdziemy kogoś do wspólnej zabawy.
  • Zgłoszenia do rywalizacji (J) – tutaj zgłosimy się do pojedynków na arenie w różnych trybach. Jest to wspaniała odskocznia od stałej rywalizacji.
  • Listy rankingowe (L) – w tym miejscu jesteśmy w stanie dowiedzieć się, którzy z graczy są najlepsi na poszczególnych polach rozgrywki. Możemy dowiedzieć się również na temat postępu naszych znajomych oraz członków bractwa, do którego przynależymy.
  • Akcje specjalne (E) – tutaj dowiemy się o specjalnych eventach i promocjach, które odbywają się obecnie w grze.

Walka

jak walczyć w drakensang online poradnik

Walka w grze jest dość prosta w założeniach – musimy zadawać przeciwnikom obrażenia, jednocześnie starając się unikać ich ciosów (jeżeli są postaciami dystansowymi). Ważne jest, byśmy mieli miksturę życia pod ręką. Oto kilka wskazówek, o których należy pamiętać podczas walki:

  • Zawsze kontrolujmy poziom życia – w szczególności na niższych poziomach, kiedy nie mamy go najwięcej.
  • Unikajmy dużych walk – nie walczmy ze zbyt wieloma przeciwnikami jednocześnie, nawet gdy wydają się oni słabi. Ich wspólne obrażenia mogą w mgnieniu oka pozbawić nas życia.
  • Używajmy naszych umiejętności – nie polegajmy wyłącznie na zwykłym ataku. Korzystajmy z umiejętności, które są w stanie zapewnić nam szybkie zwycięstwo.
  • Unikajmy ataku – pamiętajmy, że w Drakensang Online jesteśmy w stanie unikać ataków, zwłaszcza tych dystansowych. Umiejętne korzystanie z tego funkcji pozwoli pokonać nawet znacznie silniejszych rywali.
  • Korzystajmy z przedmiotów – nie wahajmy się używać takich przedmiotów, jak mikstury zdrowia, nawet jeśli zdrowia mamy jeszcze całkiem sporo. Są one tanie, a pozwolą bezpiecznie przetrwać walkę.
  • Zbierajmy przedmioty i kule życia – po pokonaniu przeciwnika wypada z niego kilka przedmiotów i zazwyczaj kule życia. Zbieramy je, by zachować zdrowie bez potrzeby używania mikstur, a także by nieco się wzbogacić.
  • Wykonujmy misje – dbajmy o to, żeby wykonywać misje. Często są związane z zabijaniem potworów, możemy więc połączyć walkę z czymś pożytecznym.

Jak widać gra w Drakensang Online jest dość prosta – z pewnością każdy z Was się w niej odnajdzie. W szczególności znając przedstawione w tym poradniku podstawy!

blog comments powered by Disqus